יום חמישי, 17 בנובמבר 2022

רגע לפני - אליפות העולם בכדורגל

 ביום ראשון תיפתח אליפות העולם בכדורגל. באופן חריג, הטורניר שנערך באופן מסורתי בחודשי הקיץ ייערך בחורף בגלל תנאי מזג האוויר במדינה המארחת. לא אכנס כאן לנסיבות שהובילו להענקת האירוח למדינה הזאת, ולא אביע את דעתי בנושא, בעיקר כי אין לי מה לחדש בעניין. הכדורגל והספורט העולמי כולו נכנעו לכסף הגדול וזו עובדה, וזה הדבר היחיד שיש לי להגיד בעניין הזה.

מה שיותר מעניין, אני לא יודע אם להגיד מפתיע, הוא שאני מוצא את עצמי הרבה פחות מתעניין ממה שחשבתי בטורניר הזה. אם פעם הייתי צופה בכמה שיותר משחקים שיכולתי, רושם את התוצאות ומנסה לנתח לעצמי או בשיחות עם חברים את המשחקים ואת התוצאות האפשריות, הרי שהפעם אני מוצא את עצמי מתעניין בזה, בערך כמו שאני מתעניין בכל אירוע עולמי  חשוב אחר. 

סביר להניח שאעקוב אחרי התוצאות, אולי אצפה במשחקים מסויימים, בוודאי שאשתדל בכל זאת לצפות לכל הפחות במשחק הגמר, אבל נדמה שאני הרבה פחות מתעניין בזה מבעבר. יש שיאמרו שזה חלק מההתבגרות, יש שיתלו את זה בכך שעכשיו יש בחיים שלי דברים חשובים יותר, ואולי בעוד 4 שנים או 8 שנים אחזור להתעניין בזה, ואולי פשוט איבדתי עניין בכדורגל בכלל.

ובכל זאת, מלבד המיקום והמועד של התחרות, יש כמה וכמה עניינים ספורטיביים וסיפורים גדולים סביב האליפות הזאת. סביר מאד להניח שזו הפעם האחרונה שבטורניר גדול ישתתפו שני גדולי שחקני הכדורגל של הדור האחרון, ליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו. יש נבחרות נוספות שתמיד מעוררות עניין רב סביבן, כמו ברזיל, אנגליה וצרפת, שלכל אחת מהן שחקנים מרשימים למדי, ומן הסתם יהיו גם סיפורי "צבע" מסביב על הנבחרות הקטנות יותר, האוהדים שלהן ועוד כהנה וכהנה סיפורים.

אם יבקשו ממני להמר על זהות הנבחרת שתזכה בסוף, אסתפק בהימור שמרני שתהיה זו  אחת מהשלוש, ארגנטינה, ברזיל או צרפת, כאשר בחצי הגמר אני מניח שתצטרף אליהן נבחרת גרמניה, שאף פעם אי אפשר להמר לגמרי נגדה (וכמובן שזה תלוי בסדר שנקבע למשחקים, בהחלט ייתכן מפגש בין נבחרות מתוך אלו בשלבים מוקדמים יותר מה שלא יאפשר את ההגעה של ארבעתן לחצי הגמר). לגבי המאכזבות, אני מניח שפורטוגל תאכזב במידה יחסית (אם כי תלוי בסדר המשחקים תגיע לרבע הגמר) וכמובן גם אנגליה, הלוזרית הכמעט נצחית (שוב, רבע גמר לדעתי, אלא אם כן ההגרלה היא שונה). ובכל זאת, אני מקווה שנקבל חגיגה ספורטיבית אמיתית, ושגם כאן יהיו לנו משחקים בלתי נשכחים וגיבורים שייזכרו לדורות, תהיה הנבחרת הזוכה אשר תהיה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה