יום ראשון, 27 בנובמבר 2022

הקטאר יצא לדרך -סיכום שבוע ראשון לאליפות העולם בכדורגל

 כתבתי כאן כבר שאני לא אצפה בהרבה ממשחקי אליפות העולם בכדורגל, אבל בכל זאת אני עוקב בעניין אחרי תוצאות המשחקים. בדרך כלל אני לא ממש יכול לצפות במרבית המשחקים, גם בגלל שאני עובד (אם כי בשעות המשחקים המוקדמים הטלוויזיה פתוחה בדרך כלל ברקע בעוצמה נמוכה יחסית) ובמשחק של השעה 18 זו השעה של הטלוויזיה של הבנות שלי, וגם היו משחקים בליל שבת ובשבת, אבל ביום חמישי האחרון וגם במוצאי שבת הן הלכו לישון מספיק מוקדם כדי לאפשר לי לצפות בנחת במשחק המאוחר (של שעה 21). אני מקווה שגם הערב יהיה כך, כדי שאוכל לצפות במשחק שגם הוא כמו המשחק של אתמול בערב, משחק גורלי של נבחרת גדולה שהפסידה במפתיע במשחק הראשון שלה, ולמען האמת סומן מראש כאחד המשחקים המסקרנים ביותר של שלב הבתים מבחינת כדורגל נטו. אני מדבר כמובן על המפגש של גרמניה מול ספרד (אם כי גם המפגש אתמול של ארגנטינה ומקסיקו בהחלט עונה לאותם קריטריונים).

בינתיים אין ספק ששתי תוצאות מפתיעות היו בשבוע הראשון, והם במשחקים של ארגנטינה מול ערב הסעודית, ושל יפן מול גרמניה. משחק שהבטיח לא מעט בין אנגליה לארצות הברית הבנתי שאכזב למדי, והיו גם כמה הצגות טובות כמו ספרד מול קוסטה ריקה, ואנגליה מול אירן.

ובכל זאת, אתייחס בעיקר לשני המשחקים שממש צפיתי בהם, והם המשחק של ברזיל נגד סרביה ביום חמישי בערב, והמשחק של ארגנטינה מול מקסיקו במוצאי שבת.

לפני תחילת הטורניר, סומנו כמועמדות בולטות לזכייה שלוש נבחרות. ברזיל, צרפת וארגנטינה. ברזיל שיחקה בינתיים פעם אחת בלבד כאשר צרפת וארגנטינה שיחקו פעמיים. צרפת הרשימה בשני המשחקים שלה, ובעיקר הציגה שחקן מצטיין אחד, קיליאן אמבפה, כאשר בנבחרות האחרות נמצאים שותפיו לקבוצה, ליונל מסי וניימאר. נבחרת ארגנטינה בעיקר הביכה במשחקה הראשון בו הפסידה לערב הסעודית, ולמען האמת גם במשחק השני מול מקסיקו הייתה רחוקה מלהרשים בעיני, למרות הנצחון. ברזיל, במשחקה היחיד עד כה, דווקא הציגה יכולת טובה מול סרביה, ואפשר בהחלט להבין למה צרפת וברזיל נחשבות למועמדות לזכיה. לגבי ארגנטינה, זו שאלה גדולה מאד, אבל ייתכן שדווקא הנצחון הזה ייתן רוח גבית לנבחרת הזאת לקראת ההמשך. התוצאה הערב במשחק של גרמניה מול ספרד, תקבע רבות לגבי ההמשך בבית הזה, אם כי כמו במקרה ארגנטינה הייתי מהמר על נצחון גרמני שאחרת, בהנהח הסבירה שיפן תנצח את קוסטה ריקה, יגרום להפתעה ולהדחה של גרמניה כבר בשלב הבתים של הטורניר. 

השבוע יימשכו המשחקים עם סיום שלב הבתים ותחילת משחקי שמינית הגמר, ובסך הכל אקווה להמשך טורניר איכותי עם הפתעות, והעיקר כדורגל טוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה